မြတ္စ္လင္မ့္ "အသိ"

August 4, 2009

က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္

Filed under: ကုရ္အာန္ — The Sage @ 7:42 am

က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္

မျပတ္မစဲသနားၾကင္နာ ညႇာတာေတာ္မူထေသာ အနႏၲက႐ုဏာေတာ္ရွင္ျဖစ္ေတာ္မူထေသာအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမံေတာ္ျဖင့္အစျပဳပါ၏။

“အလ္ကုရ္အာန္” ၏ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္

ဤေခါင္းစဥ္ငယ္တြင္……………

မြတ္စ္္လင္မ္မ်ားႏွင့္သာမက မြတ္စ္္လင္မ္္္မဟုတ္သူအေတာ္မ်ားမ်ားႏွင့္ပါ အတန္အသင့္ရင္းႏွီးျပီးျဖစ္ေသာ အာရဗီေဝါဟာရ “ကုရ္အာန္” ၏
အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ႏွင့္ေဝါဟာရဆင္းသက္ပုံကို တင္ျပရန္ ရည္ရြည္သည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးစြာပထမ ေလးစားစြာအသိေပးပါရေစ။

အမိျမန္မာျပည္တြင္းမွီတင္းေနထိုင္လွ်က္ရွိေသာမြတ္စ္လင္မ္အမ်ားစုကမိမိတို႕၏ဘာသာတရားကိုတည္ေဆာက္ျပဌာန္း ထားေသာ အေျခခံ
အုတ္ျမစ္ျဖစ္သည့္ က်မ္းဂန္ကို ျမန္မာဘာသာျဖင့္ုေရးသားရာတြင္ “ကုရ္အာန္” ဟုေရးသား သုံးစြဲၾကေသာ္လည္း၊ မြတ္စ္လင္မ္မဟုတ္သည့္
ဘာသာျခား အမ်ားစုမွာမူ “ကိုရန္” က်မ္းဟု ေရးသားသုံးစြဲေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ဤသို႕ျဖစ္ရျခင္းသည္ မြတ္စ္လင္မ္အမ်ားစုမွာ
ငယ္စဥ္ကေလးဘဝကပင္အာရဗီအသံထြက္မ်ားျဖင့္ ရင္းႏွီးျပီးသားျဖစ္ေသာ္လည္း ဘာသာျခားတို႕မွာမူ အာရဗီအသံထြက္မ်ားျဖင့္ကြၽမ္းဝင္
ရင္းႏွီးမႈမရွိခဲ့ၾကသည့္အေလွ်ာက္ မိမိတို႕အေနျဖင့္ လွ်ာယဥ္ေနေသာ အသံထြက္ျဖင့္သာလွ်င္ ေခၚေဝါသုံးစြဲေနၾကျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။
ဤသည္ကားဓမၼတာပင္။ ဤေခါင္းစဥ္တြင္ အသံထြက္အမွန္ျဖစ္ေသာ “ကုရ္အာန္”ဟူ၍သာေရးသားသုံးစြဲသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။

အစၥလာမ္ဘာသာဝင္အားလုံးတို႕က က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထံေတာ္မွ သတင္းစကားကိုလူသားတို႕အားပို႕ခ်
ျဖန္႕ခ်ီခဲ့သည့္တမန္ေတာ္မ်ားအစဥ္အဆက္တြင္ ေနာက္ဆုံး ႏွင့္ တံဆိပ္ေတာ္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာျမတ္တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္
အထံ ေတာ္မွ ျငိမ္းခ်မ္း သာယာ မႈအျဖာျဖာ ကိုယ္ေတာ့္ အေပၚသို႕ က်ေရာက္ပါေစ)ထံသို႕ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္မွ ေကာင္းကင္တမန္ေတာ္
ဂ်ိဘ္ရာအိလ္ ကို ေစလႊတ္၍ ပို႕ခ်ခဲ့ေသာအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏”စကားေတာ္” ျဖစ္သည္ဟုယုံၾကည္ၾကပါသည္။ စကားလုံးေဝါဟာရမ်ားသည္
လည္းေကာင္း၊ အဓိပၸါယ္သည္ လည္းေကာင္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အထံေတာ္မွ ျဖစ္ျပီး က်မ္းေတာ္လာ အာယဟ္ ေတာ္မ်ားသည္ ျပိဳင္ဘက္
ကင္းျပီး၊ လိုက္လံတုပေရးသား၍လည္းအလွ်ဥ္းမျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ကမ ၻာ့့သမိုင္းတစ္ခုလုံးကသက္ေသခံလွ်က္ရွိပါသည္။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကိုရြတ္ဖတ္သရဇၥၽယ္ျခင္းသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား သက္ဝင္ယုံၾကည္ ကိုးကြယ္၍ျပဳေသာအမႈမ်ားအနက္မွခဝပ္ကိုးကြယ္
ျခင္းဆိုင္ရာအမႈတစ္မႈလည္းျဖစ္ေပသည္။ ဤက်မ္းေတာ္ျမတ္သည္ အကြဲအလြဲမရွိတစ္ညီတစ္ညြတ္တည္းျဖစ္ေသာ အခိုင္အမာေထာက္ခံမႈတို႕
ျဖင့္ လက္ဆင့္ကမ္း ပို႕ခ်ျခင္းခံရသလို က်မ္းေတာ္ျမတ္အစအဦး အခန္းျဖစ္ေသာ စူရဟ္အလ္ဖြာသိဟဟ္္္ မွ ေနာက္ဆုံး အခန္းျဖစ္ ေသာစူရဟ္
အႏၷားစ္အထိစာအုပ္အသြင္ျဖင့္ကနဦးကတည္းကေရသားမွတ္တမ္းတင္ထားျခင္းခံရေသာက်မ္းလည္းျဖစ္ေပသည္။အာရဗီေဝါဟာရ “ကုရ္အာန္”
၏ ဆင္းသက္ပုံကို ဘာသာစကားေဗဒပညာရွင္တို႕၏အထံတြင္မူ အယူအဆအမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားလွ်က္ရွိေပသည္။ကြဲျပားလွ်က္ရွိေသာဘာသာစကား
ေဗဒ ပညာရွင္တို႕၏ အယူအဆမ်ားအနက္ ေအာက္ပါအယူအဆတို႕မွာအလြန္ထင္ရွားလွေပသည္။

၁။ ဘာသာစကားေဗဒပညာရွင္အပါအဝင္ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္ တို႕၏အဆိုအရ “ကုရ္အာန္” ဟူေသာေဝါဟာရ သည္ “ကရအ” ဟူေသာ ၾကိယာပုဒ္
မွဆင္းသက္လာေသာ “ဖတ္ျခင္း”၊ “ရြတ္ျခင္း” “ဖတ္ရန္”၊ “ရြတ္ရန္” ဟု အဓိပၸါယ္ ရသည့္ ၾကိယာနာမ္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကေလသည္။ ဤသည့္
ေဝါဟာရအဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို က်မ္းေတာ္ျမတ္”ကုရ္အာန္” တြင္လည္းသက္ေသခံခ်က္လာရွိေၾကာင္း ေအာက္ပါအာယဟ္ေတာ္မ်ားကိုဖတ္႐ႈ
ေလ့လာသိရွိႏိုင္ၾကေပသည္။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ၇၅:၁၇-၁၈ တြင္

    “အင္န္နအလိုင္နာ ဂ်မ္အဟူ ဝကုရ္အာနဟူ”ဧကန္စင္စစ္ ယင္း (ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္)  ကိုစုေပါင္းျခင္း
    သည္လည္းေကာင္း၊ ထိုနည္းတူစြာ(ယင္းကုရ္အာန္က်မ္း ေတာ္ျမတ္ကို)  ဖတ္ေစျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊
    ငါအရွင္ျမတ္၏ တာဝန္ျဖစ္၏။

    “ဖအိဇာ ကရအ္နာဟု ဖသ္သဘိအ္ ကုရ္အာနဟူ”သို႕ျဖစ္ေပရာ အၾကင္အခါဝယ္  ငါအရွင္ျမတ္သည္ ယင္း
    (ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္) ဖတ္ၾကားေတာ္မူခဲ့အံ့။ထိုအခါ (ယင္း ကုရ္အာန္၏ ဖတ္ၾကားခ်က္ကို) အသင္သည္
    လိုက္
    (၍ဖတ္) ပါေလ။ နားေထာင္ပါေလ။

ကဗ်ာသီကုံးဖြဲ႕ဆိုျခင္းအတတ္ကို ကြၽမ္းက်င္ေသာ ဆြဟာဗဟ္ၾကီး ဟစၥါန္ဘင္န္သာဘစ္သ္ (ရသြီယလ္လာဟုသအာလါအန္ဟု)က သူ၏ကဗ်ာတစ္
ပုဒ္တြင္ တတိယခလီဖြာၾကီး အုသ္မာန္ ဘင္န္ အဖြ္ဖြာန္ သခင္ၾကီး ကြယ္လြန္ ျခင္းႏွင့္ပတ္သတ္၍…………..

“အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္အားတသရင္း၊ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ရြတ္ဖတ္သရဇၥၽယ္ျခင္းအမႈတို႕၌ေမြ႕ေလ်ာ၍ သူ၏ ညတို႕ကိုကုန္ဆုံး ေစေလ့ ရွိေသာ၊
သက္ဝင္ယုံၾကည္ ခဝပ္ကိုးကြယ္မႈ၏လကၡဏာျဖစ္သည့္ အဘိုးအိုအား သူတို႕သည္ စြန္႕လႊတ္ခဲ့ေလျပီတကား” ဟုဖြဲ႕ဆိုထားေၾကာင္းကိုလည္း ေလ့လာ
သိရွိမွတ္သားခဲ့ဖူးပါသည္။ ဤကဗ်ာစာပိုဒ္၏အာရဗီ မူရင္းတြင္လည္း”ကုရ္အာန္” ဟူေသာ ေဝါဟာရကို “ရြတ္ဖတ္သရဇၥၽယ္ျခင္း” ဟု အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဖြဲ႕ဆို
ထားပါသည္။

၂။ အခ်ိဳ႕ဘာသာေဗဒပညာရွင္ မ်ားက “ကုရ္္အာန္” ဟူေသာ ေဝါဟာရ သည္”စုစည္းရန္” ဟုအဓိပၸါယ္္ ရေသာ “ကုရ္အ”ဟူေသာ ေဝါဟာရမွဆင္းသက္
ေသာ နာမ္ကိုအထူးျပဳေသာပုဒ္ျဖစ္သည္ ဟုယူဆၾကသည္။ အရဗ္လူမ်ိဳးမ်ားကလည္း “ကရသုလ္မာအ ဖြိလ္ေဟာသြ္” ကြၽန္ေတာ္သည္ ေရကို ဇလားထဲ
တြင္ စုစည္း(ျဖည့့္)ျပီးျပီ။” ဤကဲ့သို႕ေျပာဆိုေလ့ရွိသည္။ အလႅာဟ္ ၏ “စကားေတာ္” က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္္အာန္သည္ လည္းအာယဟ္ေတာ္မ်ား၊ စူရဟ္
ေတာ္ မ်ားကို စုစည္းထားျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဤသည္ကိုအေထာက္အထားျပဳ၍ “ကုရ္္အာန္”သည္ “ကုရ္အ” ဟူ ေသာပုဒ္မွ ဆင္းသက္သည္ဟု ယူဆ
ၾကေပသည္။

၃။ ပညာရွင္ၾကီး အလ္အရွရီအပါအဝင္ ပညာရွင္အခ်ိဳ႕က ေဝါဟာရ “ကုရ္အာန္” သည္ “ဆက္ႏြယ္သည္”၊ “ဆက္စပ္သည္” ဟု အဓိပၸါယ္ရသည့္ “ကရန”
ဟူေသာၾကိယာပုဒ္ မွဆင္းသက္လာသည္ဟုယူဆၾကသည္။ အာရဗီစကားျဖင့္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုဆက္စပ္သည္ကို”ကရန္သုရွ္္႐ိႈင္ယ္အ ဘိရွ္႐ိႈင္ယ္အ” ဟု
ေျပာဆိုသည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ အာယဟ္ေတာ္မ်ားႏွင့္စူရဟ္ေတာ္မ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္စပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ျမတ္
တမန္ေတာ္ထံ ပို႕ခ်ခဲ့သည့္ က်မ္း၏ နာမေတာ္တစ္ခုသည္ “ကုရ္္အာန္” ျဖစ္သည္ဟုယူဆၾကပါသည္။

၄။ ပညာရွင္ၾကီးအလ္ဖရ္ရာ ကမူ ေဝါဟာရ “ကုရ္အာန္” သည္ တူညီသည့္အရာမ်ား ဟုအဓိပၸါယ္ရသည့္ “ကရာအင္န္” ဟူေသာပုဒ္မွ ဆင္းသက္လာျခင္း
ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ အာယဟ္ေတာ္မ်ားကလည္း တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆင္ဆင္တူသေယာင္ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။

၅။ ပညာရွင္ၾကီး အရွ္ရွာဖြီ ၏အဆိုအရ “အလ္ကုရ္အာန္” ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အထံ ေတာ္မွ ျမတ္တမန္ေတာ္ထံသို႕ ပို႕ခ်ေတာ္မူခဲ့
ေသာ က်မ္းဂန္ ၏ နာမေတာ္ သက္သက္ သာလွ်င္ျဖစ္သည္။ အထက္ပါ အဆိုမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသကဲ့သို႕ မည္သည့္ ပုဒ္မ်ားမွ ဆင္းသက္သည္မဟုတ္။
ေရွးက်မ္းမူရင္းမ်ား ေသာဝ္ရားသ္ ႏွင့္ အင္န္ဂီ်င္လ္ တို႕၏အမည္မ်ားကဲ့သို႕ပင္ျဖစ္သည္ ဟု ေလ့လာမွတ္သားဖူးပါသည္။

အထက္ပါအဆို၊အယူအဆ တို႕အနက္၊ နံပါတ္ (၁) ႏွင့္ (၂) တို႕မွာ ပိုမိုလက္ခံႏိုင္ဖြယ္ရာရွိသည္။ အေရးၾကီးေသာ သိရွိမွတ္သားထားရန္ အခ်က္တစ္ခ်က္
မွာ က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ အၾကိမ္ (၇၀)လာရွိေသာ “ကုရ္အာန္” ဟူေသာ ေဝါဟာရ နာမေတာ္သည္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ တစ္ခုလုံးကို ရည္ညြန္းသည္သာမက၊
စူရဟ္တစ္ပုဒ္ျခင္း၊ အာယဟ္ေတာ္ တစ္အာယဟ္ ခ်င္းကိုလည္း ရည္ညႇြန္းေခၚေဝၚေၾကာင္းပင္ျဖစ္သည္။

“က်မ္းေတာ္ျမတ္ ၏ အျခားနာမေတာ္မ်ား”

ဤေခါင္းစဥ္ငယ္တြင္ က်မ္းေတာ္ျမတ္၏အျခားနာမေတာ္မ်ားအနက္မွ အခ်ိဳ႕ကို ေရးသားတင္ျပသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ “အလ္ကုရ္အာန္” သည္ အလႅာဟ္
အရွင္ ျမတ္ အထံေတာ္မွ ျမတ္တမန္ေတာ္ထံသို႕ ပို႕ခ်ေတာ္မူခဲ့ေသာက်မ္းေတာ္ျမတ္၏ တစ္ခုတည္းေသာနာမေတာ္မဟုတ္ေပ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကိုယ္
ေတာ္တိုင္ က က်မ္းေတာ္ျမတ္ကိုက်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ပင္ အျခားနာမေတာ္မ်ားျဖင့္လည္း ညႇြန္းဆိုထားေပသည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ၂း၂ တြင္ …

    “ဇာလိကလ္ကိသားဘု လာ႐ိုင္ယ္ဘဖြီးဟိ”

    (ယင္းက်မ္းျမတ္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ယုံမွားသံသယ ျဖစ္ဖြယ္ရာအေၾကာင္းအလွ်င္းမရွိျပီ။)

ဟုမိန္႕ေတာ္မူထားျခင္းကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ က်မ္းေတာ္ျမတ္သည္ “အလ္ကိသားဗ္” ဟုလည္း အမည္ရေၾကာင္းေလ့လာသိရွိရပါသည္။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ၁၅း၉ တြင္

“အင္န္နာနဟ္ႏု နဇၨလ္နဇ္္ ဇိက္ရ”

(ဧကန္စင္စစ္ငါအရွင္ျမတ္သည္ပင္လွ်င္ (ဤ) ဆုံးမဩဝါဒ (တည္းဟူေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္) ကို ခ်ေပးသနားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။)

ဤသို႕အားျဖင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ ၏ အျခားနာမေတာ္တစ္ခုမွာ “အဇ္ဇိက္႐္” ျဖစ္ေၾကာင္းအေထာက္အထားရေလသည္။ ၎ျပင္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္

၂၅း၁ တြင္ ……………….

အမွားအမွန္ေဝဖန္ပိုင္းျခားေပးအပ္ေသာ (က်မ္းဂန္ ကုရ္အာန္) ကို မိမိကြၽန္အေပၚဝယ္ ခ်ေပးသနားေတာ္မူ

ခဲ့ေသာအရွင္ျမတ္သည္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ အေပါင္းႏွင့္ျပည့္စုံေတာ္မူပါေပသည္။

အထက္ပါအာယဟ္ေတာ္အားျဖင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္သည္ “အလ္ဖုရ္ကာန္” (အမွားအမွန္ေဝဖန္ပိုင္းျခား အပ္ေသာ က်မ္းဂန္) ဟုလည္း နာမေတာ္
ရေၾကာင္းသိရွိရေပသည္။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးေသာ နာမေတာ္သည္ကား “သန္ဇီလ္” ျဖစ္ေပသည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္လာ အေထာက္အထားကိုတင္ျပရ
ေသာ္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ၂၆း၁၉၂ တြင္

“ဝအင္န္နဟူ လသန္ဇီးလု ရဗၹိလ္အားလမီးန္”

(၎ျပင္မလြဲဧကန္ ဤ (ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္) သည္ စၾကဝဠွာခပ္သိမ္းတို႕ကို ဖန္ဆင္း ေမြးျမဴေတာ္မူသည့္

အရွင္ခ်ေပးေတာ္မူေသာ (က်မ္းဂန္) ပင္ျဖစ္ေခ်သည္။)

ဤတြင္ “အလ္ကုရ္အာန္” ၏ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္” ေခါင္းစဥ္ငယ္ ႏွင့္ “က်မ္းေတာ္ျမတ္ ၏ အျခားနာမေတာ္မ်ား” ေခါင္းစဥ္ငယ္ ကို
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အလိုေတာ္ျဖင့္ေရးသားျပီးဆုံးျပီျဖစ္ပါသည္။

ဆက္လက္ေရးသားပါဦးမည္………….

ေလးစားပါတယ္ဗ်ာ

The Sage

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.